۷ آذر ۱۴۰۲، ۸:۵۱

عضو فقهای شورای نگهبان:

معارف فاطمی باید هرچه بیشتر در جامعه گسترش یابد

معارف فاطمی باید هرچه بیشتر در جامعه گسترش یابد

مشهد- عضو فقهای شورای نگهبان گفت: شایسته است مسوولان در هر جایگاهی کمک کنند تا معارف فاطمی هرچه بیشتر در جامعه گسترش یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله مهدی شب زنده دار شامگاه دوشنبه در یازدهمین سوگواره نگین شکسته، در مشهد مقدس اظهار کرد: شایسته است مسؤولان محترم در هر جایگاهی، کمک کنند تا معارف فاطمی هرچه بیشتر در جامعه گسترش بیابد و با زبان هنر یعنی همان چیزی که دشمن ما از آن برعلیه اسلام و اهل بیت (ع) استفاده می‌کند، بتوانیم با برگزاری باشکوه و پررونق‌تر چنین محافلی به جنگ دشمن برویم.

وی گفت: دلدادگان حضرت فاطمه (س) برای گسترش تفکر فاطمی و شناخته شدن منویاتش چنین فضایی را به وجود آوردند تا جوانان و کودکان ما از ظلم‌هایی که به بانوی دو عالم حضرت فاطمه (س) آگاه شوند.

شب زنده دار افزود: برخی از دوستان متأسفانه همکاری مناسبی با این مجموعه نداشته و موانعی بر سر راه دست‌اندرکاران این سوگواره قرار دادند و کم‌لطفی‌هایی وجود داشت که این موضوع جای گلایه دارد. چراکه همه ما در برابر نشر منویات حضرت زهرا (س) مسئولیم و بایستی ظلم‌هایی که به وجود مقدسش شد را به همگان گوشزد کنیم.

عضو فقهای شورای نگهبان گفت: ما در قبال حضرت زهرا (س) چند وظیفه داریم؛ وظیفه اول این است که نگذاریم ظلم‌هایی که در حق صدیقه طاهره (س) شد و آنچه بر او گذشت، فراموش شود و ما باید با تشکیل مجالس، محافل و هنرمندی‌هایی که امروز داریم، حامل و نقل کننده ماجرای تلخی باشیم که در حق عزیزترین شخص در نزد پیامبر اکرم (ص) باشیم تا این قضیه در تاریخ کمرنگ نشده و حفظ شود.

وی افزود: وظیفه دوم ما این است که با تحلیل و تعمیق و با تفکر درس‌های این واقعه را استخراج و استنباط کرد و در اختیار بشریت قرار داد.

شب زنده دار افزود: وظیفه سوم ما، پیاده کردن این مطالب در زندگی سیاسی، فردی و اجتماعی است و وظیفه چهارم نیز توسل و تمسک به دامان حضرت زهرا (س) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه شکل‌گیری انقلاب شکوهمند اسلامی به واسطه توسلات به ائمه اطهار و حضرت زهرا (س) بوده است، خاطرنشان کرد: امروز می‌بینیم که سید مقاومت در مقابل یهود گفت که هر جا سختی بر ما وارد می‌شد و در تنگنا قرار می‌گرفتیم، به وجود مقدس حضرت زهرا (س) متوسل می‌شدیم که شاهد هستیم بواسطه همین توسل چگونه بر دشمن صهیونیستی پیروز شدند.

کد خبر 5951983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha